Kirurgi

Del denne siden

Vi har lang erfaring og god kunnskap innen tann-kirurgi. Vi tar nøye hensyn til alle grader av tannlegeskrekk, og tilpasser behandlingsforløpet individuelt. Har du problemer med betennelse i tannkjøttet, stramme leppe- og tungebånd eller ønsker å sette inn tannimplantater? Kontakt oss i dag så finner du sammen med en dyktig tannlege den løsningen som passer deg.

Kirurgisk periodontittbehandling

Periodontitt er en tannkjøttbetennelse i vevet rundt tannen. I de fleste tilfeller kan denne sykdommen behandles med ikke-kirurgisk periodontitt-behandling, men i noen tilfeller er det nødvendig med et kirurgisk inngrep.

Dersom tannkjøttlommen langs tannen blir for dypt, kan det være hensiktsmessig å løsne deler av tannkjøttraden fra tannen eller å skjære bort litt av tannkjøttet (for å redusere lommen). Dette gjøres for å fjerne belegg som har dannet seg på tannroten.

Innsetning av tannimplantat

Innsetting av tannimplantater skjer kirurgisk ved en operasjon. Vi setter inn en liten skrue som festes i kjevebenet, hvor det etter på festes en krone. Dette kan utføres dersom du har tannluker og ønsker å erstatte dette med nye tenner. Les mer om tannimplantat her.

Rotspissamputasjon

I tilfeller hvor rotfylling ikke løser problemet, må det utføres en rotspissamputasjon. Dette er et kirurgisk inngrep hvor vi fjerner ca 3-5 millimeter av rotspissen.

Denne behandlingen er smertefri og skjer ved hjelp av lokalbedøvelse. Etter inngrepet settes det inn et par sting som fjernes etter om lag en uke. Du får smertestillende tabletter med hjem, da det i noen tilfeller kan oppstå ubehag og smerter i området.

DIN LYKKE ER VÅRT ULTIMATE MÅL

Vi streber etter en 5-stjerners behandling hver gang. Se våre vurderinger og ranger oss her.

VURDER OSS ETTER DITT BESØK

Vi ber deg vurdere opplevelsen din når du forlater praksisen. Så langt er 98,5% fornøyde!